שינויים אלה באורח החיים עשויים לעזור לך לחיות זמן רב יותר לאחר אבחון סרטן
מסתבר שביצוע שינויים אלה לאחר אבחון סרטן עשוי להועיל לאנשים לא פחות מחלק מטיפולי הסרטן שאנו מציעים.

תוכן המאמר
אנו בוחרים באופן עצמאי את כל מה שאנו ממליצים עליו. קנייה דרכנו עשויה לזכות אותנו בעמלה, שתומכת בעבודתנו.
כמה חשובים הרגלי חיים בריאים, כמו תזונה ופעילות גופנית, לאחר אבחון סרטן?
פרסומת 2
תוכן המאמר
אימוץ התנהגויות אורח חיים בריא – כמו עיסוק קבוע בפעילות גופנית בעצימות מתונה או אכילת תזונה עשירה בפירות, ירקות ודגנים מלאים אך דלה בבשר אדום ומעובד – יכולה להוריד את הסיכון לפתח מספר סוגי סרטן שונים ולעזור לך לחיות יותר זמן.
תוכן המאמר
תוכן המאמר
אך האם הדבר נכון גם לאחר אבחון סרטן? בארצות הברית, ישנם למעלה מ-2 מיליון אנשים המאובחנים עם סרטן מדי שנה, ויותר מ-18 מיליון שורדי סרטן. המטופלים שלי עם סרטן שואלים לעתים קרובות האם שינוי התזונה שלהם, המשך פעילות גופנית או התחלת תוכנית אימונים יכולים לשפר את סיכוייהם.
מסתבר שביצוע שינויים אלה לאחר אבחון סרטן עשוי להועיל לאנשים לא פחות מחלק מטיפולי הסרטן שאנו מציעים.
לא קל להפסיק לעשן. למעשה, במחקר אחד שבדק למעלה מ-130 מאמרים מדעיים שכללו למעלה מ-50,000 אנשים שאובחנו עם סרטן ריאות או סרטן ראש וצוואר, כשליש מהאנשים המשיכו לעשן טבק לאחר האבחנה שלהם. שיעורי המשך העישון ירדו בחודשים הראשונים לאחר אבחנה של סרטן – בהתאם למועד שבו חולים קיבלו טיפול – אך לאחר מכן עלו שוב ככל שחלף יותר זמן.
תוכן המאמר
פרסומת 3
תוכן המאמר
עם זאת, הפסקה היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לשפר את הפרוגנוזה שלך. שימוש בטבק בעקבות אבחנות סרטן רבות הוכח כמגביר את הסיכון לפתח סרטן שני ולמות מהסרטן שאובחן בתחילה או מסיבות אחרות. זה גם גורם סיכון להישנות סרטן, תגובה גרועה יותר לטיפול ושיעור גבוה יותר של תופעות לוואי מהטיפול.
לדוגמה, במחקרים שנערכו באנשים עם סרטן ריאות או ראש צוואר, אלו שהפסיקו לעשן היו בעלי שיעור הישרדות משופר בכמעט 30%.
הנתונים ניתנים להשוואה לגבי שימוש באלכוהול. ניתוח של 15,000 מבוגרים עם אבחנה של סרטן ב-National Institutes of Health All of Us Research Program דיווח כי 78% היו שתיינים נוכחיים, 13% חרגו מהשתייה המתונה, ו-24% השתתפו בשתייה מוגזמת.
במחקר אחד של ניצולי סרטן עם הפרעת שימוש באלכוהול, לאלו שהמשיכו לשתות אלכוהול היו שיעורים גבוהים יותר של אשפוז חוזר לבית החולים בעקבות אבחנה של סרטן. מחקר אחר שהשווה בין שתיינים לבין לא שותים עם סרטן במערכת העיכול העליונה (חלל הפה, הלוע, הגרון והוושט) מצא כי לאלו ששתו אלכוהול היה סיכון גבוה יותר לפתח סרטן נוסף.
פרסומת 4
תוכן המאמר
למרות שנראה כי צמצום או ביטול צריכת אלכוהול לאחר סרטן משפר את התוצאות, הראיות אינן חזקות כמו לגבי הפסקת עישון.
פעילות גופנית, במהלך או לאחר הטיפול בסרטן, צריכה להיחשב כסוג של רפואה משלימה שיכולה לשפר את העייפות, איכות החיים, חוזק השרירים, משקל הגוף והרכב הגוף. רמות גבוהות יותר של כושר גופני קשורות גם לשיפור ההישרדות אצל אנשים עם סרטן. לאנשים העוברים טיפול בכימותרפיה או הקרנות, אנו מייעצים להם שכל מעט פעילות גופנית עוזרת, אך לנוח או להתקשר בחזרה כאשר גופם אומר להם לעשות זאת.
ניתוח גדול של 150 מחקרים מצא כי לנשים עם סרטן שד שעשו פעילות גופנית הייתה ירידה של 36 אחוזים בתמותה הכוללת (מסיבות מסרטן או מסיבות אחרות, כמו מחלות לב) וירידה של 31 אחוז במוות כתוצאה מסרטן השד בהשוואה לנשים שלא התאמנו. גברים עם סרטן הערמונית שהתעמלו היו בסיכון נמוך ב-37% למות בהשוואה לגברים שלא התאמנו, וב-27% פחות סיכוי למות מסרטן הערמונית. מחקר מצא תוצאות דומות עבור אנשים עם סרטן ריאות וסרטן המעי הגס.
פרסומת 5
תוכן המאמר
כיצד פעילות גופנית משפרת את התוצאות אצל חולי סרטן? ההשערה היא שפעילות גופנית משפרת את יכולתה של מערכת החיסון לנטר את הגוף לגילוי סרטן ולחסל אותו, להפחית דלקות ולהפוך את האזורים שבהם תאים סרטניים מתיישבים לפחות מסבירי פנים.
כמה כדאי להתאמן? הייתי עוקב אחר ההנחיות ממחקר סרטן המעי הגס ועוסק בפעילות של לפחות 150 דקות בעצימות בינונית או 75 דקות של פעילות בעצימות נמרצת בשבוע, ופעילויות לחיזוק שרירים בעוצמה בינונית לפחות יומיים בשבוע עבור כל קבוצת שרירים מרכזית.
רוב המחקרים שבדקו את ההשפעות המיטיבות של תזונה על תוצאות הסרטן התמקדו באנשים עם סרטן השד או המעי הגס.
במחקר התזונה של התערבות נשים (WINS), כמעט 2,500 נשים עם סרטן שד בשלב מוקדם שנכרתה בניתוח חולקו באופן אקראי להתערבות תזונתית שנועדה להפחית את צריכת השומן או לתזונה הרגילה שלהן. לאלו שהוקצו לדיאטה דלת שומן היה סיכוי נמוך ב-24% להישנות סרטן השד חמש שנים מאוחר יותר. (החוקרים מציינים שירידה במשקל כתוצאה משינויי התזונה יכולה להסביר חלקית את הסיכון המופחת).
פרסומת 6
תוכן המאמר
ניתוח נוסף של למעלה מ-9,200 חולות סרטן השד הראה שאלו שאכלו דיאטות עשירות בפירות, ירקות ודגנים מלאים ודלות בבשר אדום, שומנים ושומנים רוויים, הפחיתו את התמותה שלהם ב-23%. במחקרים רבים שבדקו דיאטה וסרטן המעי הגס, אלו שדבקו בתזונה דומה בסגנון ים תיכוני הורידו את הסיכוי שלהם למות בכמעט 50 אחוז.
לגבי סוגים אחרים של דיאטות, הנתונים דלילים יותר. כתוצאה מכך, בסקירה שיטתית של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית, המחברים חשו שאין מספיק ראיות בעד או נגד דיאטות מגבילות, כגון דיאטות קטוגניות, דיאטות דלות פחמימות, דיאטות דלות שומן, מזון פונקציונלי או צום כדי לשפר את איכות החיים, תופעות לוואי לטיפול או שליטה בסרטן.
ההסתכלות שלי על תזונה, פעילות גופנית ושינויים התנהגותיים היא שככל שאבחון סרטן יכול לגרום לך להרגיש אובדן שליטה, ישנם היבטים בבריאות שלך שאתה יכול להתאים, ובכך להיות סוכן של שינוי לשיפור התוצאות שלך.
Mikkael A. Sekeres, MD, MS, הוא ראש החטיבה להמטולוגיה ופרופסור לרפואה במרכז Sylvester Comprehensive Cancer באוניברסיטת מיאמי. הוא מחבר הספרים "כאשר הדם מתפרק: שיעורי חיים מלוקמיה" ו"תרופות וה-FDA: בטיחות, יעילות ואמון הציבור".
לעוד חדשות בריאות ותכנים סביב מחלות, מצבים, בריאות, חיים בריאים, תרופות, טיפולים ועוד, פנה אל Healthing.ca – חבר ברשת פוסטמדיה.
תוכן המאמר